Stagepitch
Elke ondernemer of manager die wel eens stagiaires heeft gehad weet dat het veel tijd kost voordat het je wat oplevert. Het begint bij de selectie procedure. Studenten moeten stagelopen en zien het in veel gevallen als een noodzakelijk kwaad. Toch zijn er ook studenten die er juist heel veel zin in hebben om in de praktijk aan de slag te gaan. Leergierige, gemotiveerde studenten die passen in jouw team… dat is wat je zoekt. Het is dus de kunst om juist díe studenten er uit te vissen. En dat kost tijd.
De huidige selectie methode is namelijk hopeloos (ouderwets). CV’s en motivatiebrieven doorwerken die bijna allemaal op het zelfde neerkomen. Op een enkeling na wordt de CV en motivatie niet of nauwelijks afgestemd op uw bedrijf en voelt het alsof dezelfde brief naar 100 erkende leerbedrijven is gegaan.
Pepijn Niesten speelt hier met zijn nieuwe bedrijf Stagepitch briljant op in! Bedrijven plaatsen hun stage in de vorm van een case of probleemstelling op zijn website waarna studenten kunnen bewijzen wat ze in huis hebben door op een creatieve wijze te pitchen. Dat kan natuurlijk met video maar op tal van andere creatieve manieren. Alles mag. (behalve saaie CV’s en motivatiebrieven natuurlijk want dat is sinds deze nieuwe dienst zoooo 2012).
Wellicht heb je het in de gaten, ik ben enthousiast! Vind het een top oplossing voor een herkenbaar ‘probleem’. Ik hoefde dan ook niet lang na te denken toen Pepijn mij vroeg of ik 3 video’s wilde inspreken voor op zijn website waarin ik uitleg wat Stagepitch nou eigenlijk is.
Deze video’s kun je bekijken op Stagepitch.nl
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!