Social media training bij Assistant2 in Den Haag

Dinsdag 8 november mocht ik een ontzettend leuke social media training geven bij Assistant2 in Den Haag. 11 super gemotiveerde Assistants zaten klaar om de hele dag aan de slag te gaan. In vogelvlucht besprak ik alle nieuwe ontwikkelingen met ze. We gingen aan de slag met het voor assistants super relevante Linkedin. Verder doken we ook in platformen als Facebook en Twitter en behandelden we de nieuwere Social Media zoals Snapchat, Instagram, Houseparty… Mijn dag is geslaagd als ik iedereen up to date kan krijgen en het zo kan uitleggen hoe ze het meteen in hun eigen werk kunnen toepassen. Tijdens de training ging het niet alleen over social media: ook gaf ik ze allerlei tips en tools om slimmer, sneller en effectiever te werken.

Praktische tools voor slimmer en productiever werken

Ik noem het dan wel een social media training, maar ik geef ook graag tips en tricks om slimmer en productiever te werken. Al mijn favoriete tips and tricks die mij enorm helpen om meer gedaan te krijgen in minder tijd deel ik tijdens zo’n dag maar al te graag! Van slim agendabeheer tot automatische koppelingen met 2do lijsten, waarmee je op den duur kostbare tijd bespaart. Laten zien hoe het werkt en dan aan het einde van de dag terug het veld in sturen zodat ze er vervolgens meteen zelf mee aan de slag kunnen.

Alle vragen beantwoorden

Op zo’n dag ben ik er natuurlijk voor de deelnemers die de moeite nemen naar Den Haag te komen om te investeren in het uitbreiden van hun skill set. Om dan maar een verhaal af te draaien dat ik zelf interessant vindt, vind ik niet de juiste aanpak. Aan het begin van mijn training daag ik iedereen uit zijn of haar vragen en leerdoelen voor deze dag kenbaar te maken om die vervolgens op te schrijven op een flip-over. Deze lijst met vragen wordt de rode draad door mijn dag heen. Op die manier gaat iedereen niet alleen met een tevreden gevoel de deur uit maar ook nog eens met de antwoorden waar ze voor kwamen.

Geslaagde social media training

Aan het einde van de dag hebben we een heleboel tips besproken ten aanzien van social media, slim en effectief werken en handige apps. Enkele reacties van de deelnemers:

‘Erg ervaren en goede expert. Top!’

‘Veel verschillende handige apps en platforms meegekregen waarmee ik social media kan managen’

‘Kleine groep waardoor we veel content hebben kunnen bespreken’

‘Jelle en de locatie waren de sterkste punten van de dag!’

‘Perfecte verzorging, loopt als een trein!’

Lees ook hier de blog van Assistant2 zelf om te lezen over hun ervaring met mijn training.

Cadeautje

De meeste vragen komen bij zo’n Social Media training altijd achter af. Dan zit je thuis of op kantoor en besluit je om bijvoorbeeld je Linkedin profiel helemaal strak te trekken. En juist dan loop je tegen dingen aan. Ik vind het ontzettend belangrijk dat mensen na mijn trainingen ook écht verder kunnen met dat wat we behandeld hebben. Om ervoor te zorgen dat de Assistant2 deelnemers geen enkele reden hebben om er niet mee aan de slag te gaan, organiseer ik over een paar weken een exclusief Q&A webinar voor ze. De komende weken kunnen ze hun tanden zetten in alles wat ze hebben geleerd. Daarbij komen ze er vanzelf achter of ze eventueel nog ergens tegenaan lopen. Deze vragen kunnen ze dan aan mij stellen tijdens het webinar, waarop ik ze nog een voor een beantwoord. Zo zorg ik ervoor dat ze zoveel mogelijk uit de training halen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Hoe bots en virtual assistants ons leven gaan veranderen