Meet jij het aantal kliks?
Wekelijks draai ik een rapport uit met het aantal kliks op linkjes in de berichten die ik uitstuur via Social Media. Hierin kan ik zien welke mensen/accounts vaak interactie hebben met mijn account en welke tweet het meeste kliks heeft opgeleverd. Hier leer ik o.a. van wat mijn doelgroep interessant vindt.
Meten is weten. Op basis van data die je verzameld kan je sturen. Er zijn diverse diensten waarmee je je linkjes kunt inkorten. Een mooi voorbeeld is Bit.ly. Een gratis dienst om je links in te korten en eventueel een stukje aan te passen. Zo heb ik een keer een linkje naar een inhaak kalender gedeeld op Twitter en in mijn nieuwsbrief. Dit linkje had ik verkort met Bit.ly en zodoende kan ik zien dat er inmiddels ruim 600 x op dit linkje is geklikt.
Tegenwoordig heb ik een (betaald) account bij Hootsuite. Een platform waarmee ik een bericht kan delen op meerdere social media platformen tegelijk. Sterker nog, ik ben partner bij Gilde Business Solutions en we hebben onze linkedin account gekoppeld aan mijn Hootsuite dashboard zodat ik nieuws omtrent Gilde Business Solutions kan delen op de Linkedin profielen van de andere partners zodat het (mogelijk, want niet iedereen ziet het) onder de aandacht komt van ons complete gezamenlijke netwerk. Stel je voor dat je dit doet binnen jouw organisatie. Al je medewerkers met een Linkedin profiel helpen door voor hen de content te plaatsen als update. Dit scheelt een berg werk voor de medewerkers en zolang er goede afspraken zijn over wat er wel en niet geplaatst mag worden is het geen probleem. Aan te raden is om een nieuwsbericht eerst rond te mailen aan de medewerkers met de mogelijk er op te reageren. Zonder tegenbericht kan het dan geplaatst worden. Meet vervolgens eens hoeveel kliks er naar je site gaan.
Meer informatie over Hootsuite
Welke tool(s) gebruik jij om content te verspreiden richting je doelgroep? En (hoe) meet je wat er mee gebeurt?
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!