Facebook log out marketing
Tijdens de eerste Facebook Marketing Conference (FMC) eind februari werden naast de vernieuwde Facebook Timeline pages ook nieuwe advertentiemogelijkheden aangekondigd zoals adverteren op de ‘log out’ pagina. Er zouden volgens Facebook zo’n 37 miljoen Amerikanen uitloggen, deze unieke plaats is ‘slechts’ beschikbaar voor bedrijven die minstens $550.000 per dag (=€414.250) aan zogenaamde ‘news feed ads’ spenderen. Niet voor iedereen weggelegd dus.
Gerekend dat 1 dag adverteren op de Facebook ‘log out’ pagina dagelijks zo’n $710,000 in de geldlade doet stromen, moet deze enorme advertentieruimte ruw gerekend jaarlijks zo’n $252,760 miljoen waard zijn (€190,316 miljoen) dat komt ongeveer neer op 6,7% van de omzetgroei (gebasseerd op de $3,7 miljard winst in 2011)? Twitter vertrekt vanuit een andere (advertentie) aanpak door adverteerders te laten betalen voor ‘promoted tweets’ en ‘trends’. Een ‘promoted trend’ moet dagelijks zo’n $170,000 opbrengen.
Zulke grote bedragen zijn vanzelfsprekend enkel weggelegd voor dé grote bedrijven en liggen in dezelfde grootorde als 1 dag adverteren op de homepage van Youtube of Yahoo. Autofabrikant Ford, zoekmachine Bing van Microsoft en Titanic reclame passeerden al de revue sinds deze nieuwe advertentiemogelijkheid in het leven werd geroepen eind februari.
Enkele voorbeelden
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!