Beschrijving
Samenvatting
– Google is inmiddels het bekendste merk ter wereld – en dus bekender dan Coca-Cola..
– Google is het snelst groeiende bedrijf ter wereld
– Google is marktleider op de online advertentiemarkt
Hoe doen ze dat?
Geen enkel bedrijf, overheidsinstelling of stichting is er in geslaagd om zo optimaal te profiteren van de mogelijkheden van het internet als Google. En dus is het verstandig u bij (internet)beslissingen af te vragen: wat zou Google doen? Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. In ‘Wzgd?’ legt hij in een scherp en geestig betoog uit wat Google doet en hoe.
Want op internet gaat alles anders. De gebruikers maken er de dienst uit. Bedrijven moeten niet langer praten tegen hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer beschermen, maar juist openstellen. Google begrijpt dat. Jeff Jarvis laat zien hoe Google dat doet – en hoe iedereen dit kan vertalen naar zijn eigen bedrijf. Zo toont hij wat 2.0 voor bedrijven kan betekenen en hoe internet niet alleen de consumentenmacht mobiliseert, maar ook de maatschappelijke verhoudingen op hun kop zet.
Inhoudsopgave
Deel 1 Google regeert
Nieuwe verhoudingen
Nieuwe structuren
Een nieuwe openbaarheid
Een nieuwe maatschappij
Een nieuwe economie
Een nieuwe zakelijke realiteit
Een nieuwe zienswijze
Een nieuwe ethiek
Een nieuwe snelheid
Nieuwe geboden
Deel 2 Als Google het voor het zeggen had
Media
Reclame
Detailhandel
Nutsbedrijven
Industrie
Dienstverlening
Geld
Gezondheidszorg
Openbare instellingen
Uitzonderingen
Deel 3 De G-generatie
Verder praten
Dankbetuigingen en onthullingen
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.