[vc_row][vc_column]
[/vc_column][/vc_row]

Wil je meer weten over WebinarGeek of er zelf mee aan de slag?

Wat is een Webinar?

Wat is een webinar en wat kan ik ermee? Dit wordt uitgelegd door Remco Treuren, één van de drie co-founder van hét Nederlandse Webinar platform: WebinarGeek. Op 10 november 2015 vroeg Jelle Drijver aan Remco Treuren: Wat is een webinar? En wat kan ik er mee?

​Wie is Remco Treuren?

Remco is enthousiast over de communicatiemogelijkheden via het internet en in het bijzonder over webinars. Vanuit zijn voorliefde voor Webinars is de wens ontstaan om zelf een Nederlandse webinartool te ontwikkelen die behalve bereikbaar en betaalbaar, ook super gebruiksvriendelijk is voor alle ondernemers. Samen met 2 compagnons startte hij daarom: WebinarGeek.

Wat kan ik met WebinarGeek?

​Met WebinarGeek kan je een online interactieve presentatie organiseren. Je hebt de mogelijkheid om mensen van te voren uit te nodigen en dus te monitoren wie er deelneemt aan je webinar. Daarnaast heb je de mogelijkheid om extra functionaliteiten toe te passen, zoals een poll/meerkeuzevraag, een call to action en natuurlijk een live chat voor direct contact met de kijkers. Deze vorm van interactie maakt een Webinar tot een uitstekend kanaal om je boodschap te verspreiden en in contact te komen met je doelgroep.

Voor wie is het geven van een Webinar ideaal?

Eigenlijk voor iedereen die een boodschap te verkondigen heeft aan een grotere groep mensen (groter dan 1). Denk bijvoorbeeld aan:
– ​Kennisondernemers
​- Coaches / Trainers
– Producenten
– Klantenservice
– Gemeentes
– (Internet) ondernemers
– etc etc

Gratis webinar of betaald?

Kennisondernemers​ zijn ondernemers die zich gespecialiseerd hebben op een bepaald gebied. Zij hebben heel veel kennis die ze kunnen delen. Een gratis webinar leent zich uitstekend om de doelgroep te informeren over een bepaald onderwerp, dienst of product. Vooral bij gratis webinars geeft de presentator doorgaans (een deel van) zijn/haar kennis weg. Niet alle kennis maar wel een tipje van de sluier om zo vertrouwen te wekken en zichzelf neer te zetten als expert in zijn/haar vakgebied. Vaak eindigt een gratis webinar met een aanbieding om de rest van de kennis af te nemen in de vorm van een training of product. Anderzijds zien we ook webinars waarin juist bestaande klanten geïnformeerd worden hoe een reeds afgenomen product te gebruiken. In dat geval dient het webinar juist om betrokkenheid, loyaliteit, aftersales en klanthousiasme. Een betaald webinar wordt ook steeds meer gebruikt als platform om trainingen te geven. Voordeel voor de deelnemers is dat ze geen reistijd hebben, de training kunnen volgen vanuit hun eigen kantoor of woonkamer terwijl ze nog steeds de interactie kunnen aangaan met de trainer. Voordeel voor de trainer is dat de kosten per training véél lager zijn. Je hoeft geen zaal te huren, geen catering af te nemen etc. Doordat steeds meer mensen ervaring opdoen met het volgen van webinars en zo ontdekken dat het een ideale manier is van kennis opdoen, verdwijnt ook langzaamaan de drempel om te betalen. Voorwaarde is dat de kennis overdracht en de opbouw van het webinar goed in elkaar zitten. Remco en Jelle komen (op verzoek van een kijker via Periscope) met een checklist waaraan je webinar moet voldoen.

​Hoe krijg je aanmeldingen?

Een webinar zonder kijkers is geen zak aan. Maar hoe kom je aan kijkers? Je kan ervoor kiezen om de aanmeldingen te werven via een inschrijfpagina gemaakt in de opmaak van WebinarGeek. WebinarGeek biedt een standaard layout voor je inschrijfpagina die je vervolgens naar wens kunt aanpassen.  Je kan er ook voor kiezen om het aanmeldformulier om je eigen pagina te zetten (te embedden) zodat bezoekers zich direct op jouw site kunnen inschrijven zonder jouw pagina te verlaten (zo houd je de bezoekers op je eigen site).

​Wat echt top werkt en door héél weinig mensen wordt benut, is inschrijvingen werven via een Facebook campagne. Facebook biedt enorme kansen voor ondernemers. Hierover gaan we binnenkort zelf een webinar geven. Wil je een seintje krijgen wanneer we dit webinar gaan inplannen? Schrijf je dan even in op onze nieuwsbrief.

​Transcript downloaden

Wil je alle tips van Remco en Jelle nog eens rustig nalezen? Download dan het transcript. Dit is een PDF document waarin het complete gesprek van A tot Z is uitgeschreven, inclusief linkjes naar handige tools die we bespreken. Klik hier om het transcript te downloaden.

Beluister dan de podcast via iTunes, Stitcher Radio, Soundcloud of TuneIn of Bekijk de video op YouTube. ​Vragen? Laat het weten in de comments hieronder of via de diverse social media kanalen.

Heb je vragen aan mij of Remco? Laat het weten op Twitter via @jelledrijver of stel je vraag in de comments hieronder.

Besproken:
Webinar platformen: Het Nederlandse WebinarGeek (waarvan Remco co-founder is) & het Amerikaanse WebinarJam.

Boek:
http://www.megaexposure.nl/product/dromen-durven-doen-ben-tiggelaar/

Dit gesprek komt ook beschikbaar als Frankwatching Podcast.

Links naar de Frankwatching podcast:
iTunes Link: https://itunes.apple.com/nl/podcast/frankwatching­podcast/id960362821?mt=2
Stitcher Radio: http://www.stitcher.com/s?fid=59609&refid=stpr
TuneIn: http://tunein.com/radio/Frankwatching-Podcast-p683815/Opslaan
Soundcloud: http://soundcloud.com/frankwatching

Bekijk hier de Periscope uitzending inc. hartjes en comments:

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Hoe bots en virtual assistants ons leven gaan veranderen
AFL 054 5 TRENDS voor media monitoring - Clipit Rinske Willemsen en Social Media trainer Jelle Drijver

5 Trends voor Media Monitoring

/
In deze podcast / vodcast ga ik in gesprek met Rinske Willemsen de directeur van CLIPIT Media Monitoring. We praten over wat haar bedrijf doet maar vooral over 5 trends voor media monitoring.
Plaats bewegende videos en timers in de emails die je stuurt

videos in je email doe je zo

/
Bewegende video's en timers aan je email toevoegen en ze laten afspelen IN de inbox van je ontvangers. Verhoog het aantal clicks en sales vanuit je emails
Frankwatching On Air met Jelle Drijver

Social Media Missers en Voltreffers! In gesprek met Diederik Broekhuizen.

/
In dit gesprek haalt Diederik naast veel leuke voorbeelden aan van reacties op Social Media door bedrijven ook een paar Social Media Missers aan.
Tom Schreuders vertrekt bij MegaExposure

Afscheid Tom Schreuders

/
Na bijna 3 jaar trouwe dienst vertrekt Tom bij MegaExposure. Hij gaat verder in de zorg. Heel iets anders maar ook dat gaat hem vast en zeker super goed af.