Facebook stopt met Facebook Deals
Facebook wilde met hun dienst: Deals de strijd aan gaan met partijen als Groupon (dat in Nederland en Duitsland begon als MyCityDeal maar later werd overgenomen door het grote Groupon), Groupdeal, iBood en vele anderen maar Facebook heeft besloten deze activiteit te staken. 4 maanden heeft het geduurd.
Het idee van Groupon is dat mensen in een groep een product afnemen en daardoor hun voordeel kunnen doen met een scherpe prijs*. Facebook wilde dit met name doen voor evenementen en sociale gebeurtenissen.
Facebook gaat wel door met de check-in deals.
Met Facebook check-in krijg je voordeel (bijvoorbeeld korting) als je via de mobiele app van facebook inchecked op een locatie zoals bijvoorbeeld een koffiebar.In feite biedt de eigenaar van de koffie bar jou een voordeel als je aan je gehele vrienden kring laat weten dat je daar je koffie drinkt.
De koffiebar stimuleert hiermee de mond tot mond reclame tussen vrienden.
En wat is er waardevoller dan een aanbeveling van een van je vrienden?
de koffie bar eigenaar geeft in ruil voor deze check-in bijvoorbeeld de 2e cappuccino gratis.
Kosten: relatief laag
Exposure: Mega! 🙂
We zijn eigenlijk wel benieuwd wie van jullie er Facebook gebruikt om in te checken op locaties?
Laat hieronder bij comments weten hoe jij dit gebruikt.
Vraag aan ondernemers: Wat bied jij als je gasten / klanten bij jou inchecken?
*In dit artikel werd afgelopen week de scherpte van die aanbiedingen in twijfel getrokken. Bij veel van de aanbiedingen die worden voorgeschoteld als van X voor Y blijkt na wat zoeken op prijsvergelijkers als kieskeurig.nl dat het zelfde product op andere plaatsen tegen nagenoeg de zelfde prijs is te bestellen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!